INFOLINKA: 00421 905 106 232

Podpora imunity prírodnou cestou

Imunitný systém je obranou tela proti infekčným mikroorganizmom. Hlavnú úlohu pri zastavení patogénnych baktérii a vírusov hrá imunitná bunka. Týmito bunkami sú lymfocyty alebo T-bunky, ktoré priamo bojujú s molekulami ich napádaním, a B-bunky, produkujúce protilátky, ktoré škodlivé molekuly ničia.

PRÍČINY SLABEJ IMUNITY

  • Genetika
  • Stres
  • Znečistenie
  • Metabolické poruchy
  • Vírus
  • Zlá strava

SYMPTÓMY SLABEJ IMUNITY

  • Ľahko dochádza k únave
  • Vyčerpanie
  • Objavujú sa pod očami tmavé kruhy
  • Môžete prekĺznuť do depresie a nespavosti
  • Ste oveľa citlivejší na ochorenia ako nádcha, kašeľ a iné infekcie

 

AKO ZLEPŠIŤ IMUNITU PRÍRODNOU CESTOU

Ayurvéda je najstarším zdravotným systémom na svete, ktorý má svoj pôvod vo védskej kultúre v Indii. Dodáva telu silu, čím predchádza vzniku ochorení. Toto nazývame imunitou. Pokiaľ je imunitný systém silný, dokáže ničiť príčiny chorôb.

 

1. Udržiavajte svoj imunitný systém v rovnováhe konzumovaním týchto potravín a bylín:

CESNAK:

  • Cesnak je prírodným posilňovačom imunity. Zlepšuje funkcie imunitného systému a má antibakteriálne, protiplesňové a antivirotické účinky.
  • Obsahuje aktívnu zložku alicín, ktorý pomáha v boji proti infekciám. Má v sebe vitamín C a B6, čím napomáha k posilneniu imunitného systému.
  • Zjedzte denne na lačný žalúdok dva až tri surové strúčiky cesnaku, taktiež pridávajte podrvený cesnak do jedál.

 

KURKUMA

  • Kurkuma obsahuje antioxidanty (ako kurkumín), ktoré sú dôležité pre imunitný systém. Kurkumín, aktívna zložka kurkumy, robí bunky odolnejšie voči infekciám.

  • Pite denne pohár mlieka s kurkumou a tiež ju pridávajte do jedál počas ich prípravy.

 

 PROBIOTICKÉ JOGURTY

  • Na nízku imunitu je najlepším domácim prostriedkom konzumácia probiotických jogurtov na dennej báze. Obsahujú miliardy probiotík, ktoré posilňujú imunitný systém.
  • Podporujú vývoj bielych krviniek a protilátok, ktoré redukujú infekcie.

 

CITRÓN

  • Citrón obsahuje vitamín C, ktorý hrá dôležitú úlohu v podpore imunity. Tiež pomáha odstraňovať z tela toxíny a rovnako udržiava telesnú hmotnosť.
  • Vyžmýkajte si šťavu z ½ citróna do pohára vlažnej vody. Pite ju každé ráno na lačný žalúdok.

 

ZELENÝ ČAJ

Pravidelné pitie zeleného čaju je jednoduchým liekom na podporu imunity. Antioxidanty v zelenom čaji ochraňujú telo pred poškodením voľnými radikálmi, čo je podstatné pri udržiavaní silného imunitného systému.

  • Namočte vrecúško so zeleným čajom do horúcej vody na 5 minút. Vyberte vrecúško, pridajte med a vypite čaj.
  • Pite denne dva až tri poháre zeleného čaju.

 

ĎUMBIER (ZÁZVOR) 

  • Podľa ayurvédy je ďumbier dobrým prostriedkom na podporu imunity. Pomáha rozkladať toxíny, ktoré sa hromadia v tele. Tiež zlepšuje cirkuláciu krvi. Ďumbier do svojej stravy pridáte jednoducho, pretože ho možno konzumovať v tekutom stave, v prášku, sušený alebo vo forme šťavy. Ďumbier nájdete vo forme extraktu aj v kapsuliach TumoTrim

 

MULETHI (KOREŇ SLADKÉHO DRIEVKA)

  • Mulethi je antimikrobiálne činidlo, ktoré odhaľuje a napáda nechcené baktérie a zárodky.
  • Jedinečnosť mulethi spočíva v jeho schopnosti liečiť tráviace a dýchacie problémy alebo nepokoje. Čiastočne pomáha redukovať závažný stav vredov, úroveň kyslosti v tele a iní zápalové ochorenia.

 

AMLA (INDICKÝ EGREŠ)

  • Amla napomáha prirodzenému tráviacemu procesu tela a tiež podporuje absorpciu nutrientov z jedla.
  • Amla tiež posilňuje a podporuje funkciu pečene vylučovaním toxínov z tela.

 

TULSI

  • Lístky rastliny Tulsi uľavujú kašľu, bolesti hrdla, infekciám ústnej dutiny, kožným problémom, bolestiam hlavy a podporujú imunitu.

 

2. Cvičte jogu a meditujte

  • Joga prirodzene podporuje vašu imunitu. Podľa štúdií joga a meditácie pozitívne ovplyvňujú imunitnú odpoveď vášho tela.
  • Antibiotiká a iné liečivá síce pomáhajú dostať sa z choroby, ale nezlepšujú imunitu tela. Joga a meditácia sú jedným z najúčinnejších prírodných posilňovačov imunity.

 

 3. Pravideľne cvičte cvičenia na vyrovnanie jednotlivých dóš

  • Cvičením sa cítite oveľa zdravšie a energickejšie. Fyzická aktivita uvoľňuje baktérie z pľúc a dýchacích trubíc.

 

4. Doprajte si dostatok spánku

  • Počas hlbokého spánku uvoľňuje imunitný systém proteíny nazývané cytokíny. Nedostatok spánku tento proces narušuje. Môže to mať za následok vznik cukrovky, srdcových ochorení, depresie a iných chorôb.

 

5. Obmedzte príjem alkoholu

  • Alkohol môže poškodzovať hybnosť bielych krviniek. Tiež spôsobuje, že sa červené krvinky spájajú dokopy, čím sa redukuje tok kyslíka k mnohým životným orgánom.